Inici‎ > ‎Salut Laboral‎ > ‎

Reconeixement del Covid19 com a malaltia professional a la categoria de zelador/a

3 de maig 2021, 10:09 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

CCOO felicita que la Covid-19 es reconegui com a malaltia professional per a zeladors però exigeix que ho sigui per a tot el personal sanitari i sociosanitari

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO), malgrat felicitar-se per la nova inclusió, continuarà pressionant perquè personal de neteja, funeràries, transport sanitari, ajuda a domicili…, vegin reconeguda, no l'assimilació del seu contagi per Covid-19 com a malaltia professional, sinó la inclusió de la pròpia malaltia professional.

D'aquesta manera, la inclusió de zeladors i zeladores que presten serveis en centres sanitaris o sociosanitaris en l'àmbit subjectiu d'aplicació de la disposició addicional quarta del Reial decret llei 28/2020, de 22 de setembre, i de l'article 6 del Reial decret llei 3/2021, de 2 de febrer, veuen reconeguda l'assimilació a malaltia professional el contagi de Covid19.

La falta de voluntat política real pel reconeixement del Covid19 com a malaltia professional porta ocasionant des de l'inici de la pandèmia una distinció ocupacional del risc que no es correspon ni amb la realitat de les dades de contagis ni amb el comportament del virus. Aquesta distinció mai va existir en els centres sanitaris i sociosanitaris perquè tots els treballadors i treballadores estaven en el mateix vaixell i remant en la mateixa direcció, salvar vides.

Per això, malgrat felicitar-nos per aquesta nova inclusió, la FSS-CCOO continuarà pressionant perquè personal de neteja, funeràries, transport sanitari, ajuda a domicili…, vegin reconeguda, no l'assimilació del seu contagi com a malaltia professional sinó la inclusió de la pròpia malaltia professional.

La revisió de les prestacions motivades per haver contret el virus SARS-CoV2 que hagin estat reconegudes com a derivades de contingències comunes tindrà lloc a petició dels interessats dirigida a l'organisme que les hagi reconegut, sent aplicable, quant als efectes econòmics de la sol·licitud de revisió, el que es preveu en l'article 53 del text refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat per Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre.

@repost FSS-CCOO